Navigation Menu+

Bang & Olufsen DM

Posted on nov 1, 2021 by in Direct Mail, DTP, Marketing communicatie, Ontwerp, Opmaak, Project management |

Het merk Bang & Olufsen is bekend over heel de wereld. Vanuit Denemarken worden zeer exclusieve audioproducten ontworpen, geproduceerd, gepositioneerd, gefotografeerd en veelal vanuit “story-telling” in de markt gebracht. Veel Nederlandse dealers vinden dat er te weinig aandacht is voor een “call-to-action” naar de winkel toe. Voor winkels uit Houten, Katwijk, Nijmegen, Enschede, Rotterdam, Capelle en Breda heb ik diverse en zeer verschillende DM’s ontwikkeld gericht op hun klantenkring. Dit verschilde van een kaart voor een productlancering tot een brief met brochure en een inruil- en reparatieactie.

Een exclusief vouwmodel in een gouden envelop
Bang & Olufsen Ed Baak is een van de oudste dealers in Nederland en levert al ruim 50 jaar Bang & Olufsen. In 2021 werd dit gevierd met een bescheiden feest door de geldende coronamaatregelen. De uitnodiging was zeker niet bescheiden. Een mooie kaart met een exclusief vouwmodel in de vorm van de BeoSound Shape attendeerde de klanten op dit mooie jubileum. Met enkele foto’s uit de oude doos werd het familiebedrijf in het zonnetje gezet maar was er ook ruimte voor een goede call-to-action met een uitnodiging naar de vernieuwde showroom.

DM of Huis-aan-huis
Voor Bang & Olufsen Center Rotterdam ontwikkelde we voor het bestaande klantenbestand een DM waarbij de showroom en het shoppen op afspraak onder de aandacht werden gebracht. De selfmailer (geen envelop) bestond uit een drieluik die verticaal gevouwen wordt waardoor er 6 vlakken waren waar diverse producten gepresenteerd werden. Op de binnenzijde vullen de 3 vlakken elkaar daarnaast goed aan. Dezelfde vorm is later als huis-aan-huis-mailing ingezet in de regio Utrechtse Heuvelrug en Kromme Rijn voor Bang & Olufsen Ed Baak Houten.