Navigation Menu+

Het Vertrouwde Dorp

Posted on nov 30, 2021 by in Communicatie, DTP, Huisstijl, Marketing communicatie, Ontwerp, Opmaak, Positionering, Strategie |

Het Vertrouwde Dorp is een nieuw initiatief in Houten waar mensen met dementie kunnen komen wonen. In totaal komen er 30 appartementen. Het zorgconcept onderscheidt zich van een verzorgingshuis doordat er meer ruimte is voor de wensen van de bewoners. Hierdoor kunnen ze oude patronen aanhouden en is er meer rust voor deze mensen die moeilijk met veranderingen om kunnen gaan.
In dit nieuwe plan zijn er zelfs appartementen om met je partner te gaan wonen. Je kunt in deze laatste fase van je leven doen wat je altijd gewend was om te doen.

Het Vertrouwde Dorp krijgt een Dorpsplein en een eigen dorpscafé. In de tuin is alle ruimte om een ommetje te maken of iets in de groentetuin te doen waarbij je het gevoel dat je er toe doet blijft bestaan.

In de afrondende fase van de bouw zijn we aangehaakt om het verhaal over het Vertrouwde Dorp beter te gaan vertellen. Dit hebben we gedaan met voorlichtingsmateriaal als 2 brochures en persmomenten. De organisatie moet als geheel professionele overkomen waarbij we het bestaande logo door hebben vertaald in een pakkende en vriendelijke huisstijl voor mappen, formulieren en presentatiemateriaal.