Navigation Menu+

Jumbo Verbouwen

Posted on nov 2, 2021 by in Communicatie, Concept, DTP, Marketing communicatie, Ontwerp, Opmaak, Positionering, Project management |

Jumbo Hammarskjöldhof in Utrecht wordt gerund door een echte ondernemersfamilie. Na 2 jaar geleden deze nieuwe locatie op Kanaleneiland geopend te hebben, kwam de wens om de Jumbo-formule op de winkelvloer lokaler in te steken in een prettige, herkenbare stijl. Een nieuwe verbouwing was hier het geschikte moment voor.

Kernwaardes
De Jumbo-formule communiceert vooral op (laagste) prijs. De boodschap wordt altijd gebracht met een glimlach. Ze houden de communicatie simpel, persoonlijk en vrolijk; geel en herkenbaar. Daarnaast staan vriendelijk personeel en een schone winkel hoog in het vaandel bij Jumbo Hammarskjöldhof .

Opdracht aan Studio Jeroen Baars
Ontwikkel een concept en ontwerp daarnaast een aantal winkelmaterialen die Jumbo kan inzetten in de weken voor de verbouwing en na de heropening om klanten te helpen de juiste producten te kiezen en de winkelomzet te verhogen.

Gewenste effect
Het zou fantastisch zijn als Jumbo de klantenstroom ziet toenemen en het besteden bedrag per klant ziet groeien na de verbouwing, zonder dat er frustraties ontstaan over nieuwe winkelposities van producten. En dat de zelfscan als een echt voordeel gezien wordt bij de klanten die met minder dan vijf producten afrekenen.

Doel (kennis> houding> gedrag)
• De klanten van Jumbo moeten weten dat er begin december verbouwd gaat worden. Er komen meer soorten producten in het schap en je kunt de boodschappen gemakkelijker afrekenen door middel van de nieuwe zelfscan. De supermarkt zal een paar dagen dicht zijn, maar het levert een fijnere winkel op.
• Klanten moeten het gevoel hebben dat Jumbo hun winkel is. Of het nu gaat om de weekboodschappen of een snelle lunch met een blikje Red Bull. Ze hebben jouw producten voor de beste prijs en je staat weer snel buiten.
• Bij deze Jumbo doe je graag boodschappen en de drempel is laag om hier naar toe te gaan.

Uitvoering
• Herkenbare beeldtaal in de winkel; onderscheidend van de Jumbo-taal op de winkelvloer; wel passend; vriendelijk en duidelijk gericht op de verbouwing.
• Nadruk op samen; elkaar helpen en elkaar de weg willen wijzen.
• Vriendelijk; door mensen(handen) toe te voegen.
• De vele huidtinten geven aan dat we er allemaal bij horen.
• Samen vieren van de opening! > FEEL-GOOD! >> Feest!