Navigation Menu+

Memento

Posted on jan 20, 2018 by in Communicatie, Concept, Direct Mail, Marketing communicatie, Ontwerp, Opmaak |

Rouwkaarten zijn nog steeds belangrijk bij het overlijden. Naast een sms of een telefoontje met het eerste nieuws blijven mensen kaarten sturen. Het papier en kwaliteit van het drukwerk kunnen deze boodschap maken of breken. Daarnaast is een snelle betrouwbare levering net zo belangrijk.
De uitvaartbranche vindt het dan ook lastig om bestaande processen voor het drukken van kaarten opnieuw in te richten. Hierbij speelt dat ze geen grip hebben op het proces of op de kwaliteit die ze gewend zijn, terwijl het ze veel tijd kan geven die ze kunnen gebruiken met aandacht voor de familie van de overledenen.


In samenwerking met DPP ontwikkelde we een Direct Mail die de kracht van Memento Kaarten laat zien;  drempels verkleint; en inzicht biedt in de tijd en kwaliteit die gewonnen kan worden met een nieuwe samenwerking. 
Hierbij hebben we in de DM juist de prikkel opgezocht om de lezer te activeren om verder te lezen. “Vaarwel” op de voorzijde is dus bewust gekozen om daarna trapsgewijs de boodschap beter over te brengen.
Op de achterzijde van de DM werd in korte stappen het werkproces uitgelegd.