Navigation Menu+

Verbouwen Albert Heijn Oude Dorp

Posted on mei 25, 2018 by in Concept, Marketing communicatie, Opmaak, Strategie |

Albert Heijn Oude Dorp ging in 2018 verbouwen waarbij de winkel ook 3 dagen dicht moest. Hoe kun je dit goed overbrengen bij je winkelend publiek? Hierbij wil je niet dat er frustraties ontstaan of dat de winkelvoorkeur overslaat naar een andere supermarkt. 

Omdat in Albert Heijn Oude Dorp in 2014 al grootst verbouwd had en dit nog leefde bij de klanten hebben we in de campagne het “weer verbouwen” groter gemaakt. Zo groot dat we onder het logo van AH Oude Dorp, klusbedrijf hebben gezet. Want: verbouwen; daar zijn we goed in!.  In de campagne hebben we de bouwhelm letterlijk opgezet en laten zien dat het klusbedrijf Albert Heijn Oude Dorp er klaar voor is! 

Op de winkelvloer hebben we met tape aangegeven welke stukken er verbouwd gaan worden inclusief pionnen met uitleg en complete bouw- en planningsborden. 2 weken van tevoren werd het winkelend publiek hiermee geïnformeerd en raakte nieuwsgierig ipv gefrustreerd. Bij de opening gingen de klanten ook opzoek naar de aanpassingen en was de transitie geslaagd.